background template

kamu yang comel tu! alahai comelnyew..follow la :3

06/03/2012

change for a better





 Kadangkadang bila kita nak buat satu kebaikan tu.kita rasa kita ni tak de lah baik sgt.atau bila kita kenang2 balek dosa kita yang kemarenkemaren tu rasa cam layak ke,buleh ke kita nak jadi baek nih.atau bila kita pkir2 balek prangai kita sblum nih yg ntah pa pe tu, munkin kita rasa malu n pelik, nnti org kata kita buang tebiat plak.ada jugak tlintas, sblum ni,dah penah berubah,tp lama2 terulang semula perangai lama.mungkin.aku patut mcm ni jela.setakat ni jela.mungkin aku tak patut berubah dah. Haisyy..jgn mcm tu. Engt balek dosa. Engat mati. Engat neraka. Dah cukup ke amalan kita?jauh sekali kan~~

Hakikatnya..Allah kan Maha Pemurah.Maha Pengasih.Maha Penyayang.Maha Mendengar.Maha Mengetahui.

Insya-allah,kalau kita btul2 ikhlas nak berubah kpd yg lebih baik..mesti Allah akan tolong kita kan?mesti Allah dengar rintih hati kita. Kita patut yakin dgn pertolongan Allah.Endahkan jela klaw ada org nk kata apa p0n. Maybe ada nak kata nak tunjuk baek.tak ikhlas.belakon. Tapi dah nama pon org.manusia.mana buleh baca isi hati org.ni antara kita dengan allah.ikhlas tak ikhlas allah je yg tau. Allah Maha Mengetahui.

Gangguan perasaan sampai buatkan kita lemah utk terus perbaiki diri tu pulak sbnarnya mainan syaitan. Supaya kita terus di takuk lama.terus buat dosa yang sama.bila kita sedar.tergerak hati nak berubah,mesti syaitan tak suka kan.ni lah lg satu.endahkan perasaan ni.





Ya Allah bantulah hambaMu yg lemah kerdil lagi hina ini. Aku memohon kekuatan drpdMu agar aku dpt terus istiqamah di jalanMu.

Ya. Kita manusia. Tiada yang sempurna. Kita berubah sekalipun takkan jadi sempurna. Tapi, supaya jadi lebih baik kan. Better something than nothing.


“…Allah memimpin sesiapa yang dikehendakiNya kepada nur hidayahNya itu….” [surah 24; an-Nur; ayat 35]

“Demi sesungguhnya, Kami telah menurunkan ayat-ayat yang menerangkan (hakikat kebenaran dengan berbagai dalil dan bukti); dan Allah memberi hidayah petunjuk kepada sesiapa yang dikehendakiNya ke jalan yang lurus.”[surah 24; an-Nur; ayat 46]
 

Kuatkan hati.
Kuatkan semangat.

Sesungguhnya, biar kita hilang ‘seseorang’ atau ‘sesuatu’ demi Allah. Daripada demi ‘seseorang’ & ‘sesuatu’ kita kehilangan Allah. Nauzubillah.

Nak berubah ni bukan buleh secara drastik.tak pe lah.sikit sikit lama lama jadi bukit. Jangan sikit sikit lama lama patah balek sudah la kan.

Berubah jadi lebih baik tak semudah copy and paste.

Tapi
tak mustahil kan?

Fighting!

No comments:

Post a Comment