background template

kamu yang comel tu! alahai comelnyew..follow la :3

26/10/2013

ikhtiar dikabulkan hajat

Kadang-kadang, kita terlalu banyak fikir. terlalu memikirkan sesuatu yang luar dari kotak pengetahuan, jauh dari keupayaan kita. Ingat, kita manusia, lemah. Atas setiap perkara yang tak tercapai dek keupayaan dan kudrat kita, berdoalah. Mintak seikhlanya pada Allah, Dia lah pemilik segala sesuatu. '''ud'uukum istajib lakum ; berdoalah, nescaya akan Aku perkenankan...''

ikhtiar. kalau Allah masih belum perkenankan, sabar. sangka baik :) Allah sentiasa tahu apa yang terbaik untuk kita. percayalah !

kurangkan FIKIR, banyakkan ZIKIR
IKHTIAR, DOA, TAWAKKAL 

atas segala apa yang dihajati, ingat! LILLAHI TA'ALA. hidupku dan matiku hanya kerana Allah.

moga sentiasa tenang :)

***

DOA MEMOHON AGAR DIKABULKAN HAJAT

اَللًّهُمَّ إِنِّي أَسْأَلُكَ وَأَتَوَجّهُ إلَيْكَ بِنَبِيِّكَ مُحَمَّدٍ، نَبِيّ الرَّحْمَة، يَا مُحَمَّدْ، إنِّي تَوَجَّهْتُ بِكَ إلى رَبِّي فِي حَاجَتِي هَذِهِ ... فَتَقْضِى لِي اَللَّهُمَّ شَفِّعْهُ فِيَّ وَشَفِّعْنِي فِيْهِ



Allahumma inni as aluka wa atawajjahu ilaika binabiyyika Muhammad, nabiyyirrohmah, Yaa Muhammad, inni tawajjahtu bika ila Robbi fii haajatii hadzihi (sebutkan hajat) Fataqdhii Lii. Allahumma syaffi'hu fiyya wa syaffi'nii fiih

Wahai Allah, sungguh aku memohon pada Mu, dan menghadap dan mengemis pada Mu demi Nabi Mu Muhammad (SAW) Nabi Rahmat, wahai Muhammad sungguh aku menghadap denganmu kepada Tuhanku tentang hajatku ini ......... maka hingga engkau mengabulkannya, Wahai Allah jadilah beliau SAW membantuku dan jadikan aku dikelompok orang orang yg dibantu oleh beliau



***
Selawat dikabulkan hajat.






Maksudnya: "Ya Allah, limpahkanlah rahmat kepada penghulu kami Nabi Muhammad SAW dan kepada keluarga Baginda dan kepada para ahli rumahnya."


***

Barangsiapa yang membaca Surah YASIIN sepenuhnya dan pada ayat ke 58 surah SALAAMUN QAULAMMIR RABBIN RAHIM “ diulang sebanyak 7 kali untuk 7 niat yang baik, Insyallah dengan izin yang maha esa dan maha kuasa, semua hajat tersebut akan dikabulkan. Caranya begini:
1) YA-ALLAH YA-RAHIM, Ampunkan dosa-dosaku dan saudara-maraku.
2) YA-ALLAH YA-RAHMAN, Kurniakan aku isteri,suami,anak-anak yang dan mencintai islam.
3) YA-ALLAH YA-RAZZAK, Kurniakan aku rezeki yang berkat,kerja yang baik dan berjaya didunia dan akhirat.
4) YA-ALLAH YA-JABBAR, Makbulkan penghantar maklumat yang aku dapat ini
5) YA-ALLAH YA-MUTAQABBIR, Jauhkan aku dari sifat khianat dan munafiq dan miskin.
6) YA-ALLAH YA-WADUUD, Kurniakan aku dan seluruh umat muhammad yang beriman kesihatan zahir batin.
7) YA-ALLAH YA-ZALJALA LIWAL IKRAM, Makbulkanlah semua hajatku, dan AMINNNNN.



No comments:

Post a Comment