background template

kamu yang comel tu! alahai comelnyew..follow la :3

27/07/2013

18 Ramadhan

*copy karya blog en mato sebab malas beliau taip cenggini kat sidebar beliau --> Nak ambil apa-apa saja idea dari blog ini, silakan. Tak perlu minta izin. Semua ilham yang dikurniakan, datang dari Allah juga. Berkongsi ilmu yosh!



Sekalipun jatuh kerana manusia, bangunlah kerana Allah.



Allah.
Aku tak faham.
Kenapa aku selalu di uji.
Dengan ujian hati?

Allah.
Kau sayang aku.
Aku tahu.
Sebab..
Walau jauh aku pergi,
Walau perit ujian yang Kau beri,
Pada akhirnya,
Kau akan tunjukkan jalan.
Untuk aku kembali.
Sucikan diri.
Pada-Mu Rabbi.

Allah.
Bertahun aku pendam.
Orang kata, time heals.
Aku tak faham.
Kenapa luka aku tak pernah sembuh?

Jatuh sembah bumi.
Aku nangis lagi.

Malunya aku Ya Allah.
Jelas sekali aku lemah.
Dikuatkan dengan dakwah tarbiyah.
Aku masih lambat melangkah.
Dihadirkan geng usrah.
Bagaikan hadiah.

Tapi,
Mana ada yang kekal atas bumi ni.
At the end,
Semuanya akan pergi.
Hatta aku pun,
Bakal dijemput malaikat Izrael nanti.

Allah.
Peluklah aku.
Peluklah aku sampai aku tenang.
Selimutkan aku.
Selimutkan aku dengan cinta-Mu.
Seka air mataku.
Pujuk aku dengan kalam-Mu.

Allah.
Malunya aku.
Aku hamba-Mu.
Yang kembali.

Kadang aku pelik.
Kenapa selalu aku diuji dengan lelaki
Malah sampai satu tahap.
Aku rasa macam....
Nak bersendiri.
Tak dikenali.
Tak disayangi.
Asingkan diri.
Jauh-jauh dari semua.

Hinanya aku.
Banyak dosa aku.
Allah.
Ini aku, hamba-Mu.
Malunya aku.
Akhirnya, aku datang jua.
Dalam keadaan hina.
Gugur air mata.
Mengaku banyaknya dosa.



Allah, jagakan mereka.


dah kenapa tukar background kosong ni? 
memang.
kosong.
sekosong hati aku sekarang.
memang.
blog aku memang serabut.semak.
seserabut sesemak hati aku.

1 comment:

  1. Ujian yang ALLAH beri itu setanding dengan kekuatan hambanya untuk menempuh ujian itu . have faith dear :)

    ReplyDelete